Dlaczego Twoja firma musi znaleźć się na Mapach w Google?
Posiadanie wizytówki w Mapach Google, dzięki narzędziu Google Moja Firma, to kluczowy krok w budowaniu skutecznej obecności online dla Twojej firmy. Twoja wizytówka to wirtualne okno do Twojego świata biznesu, dostępne dla milionów potencjalnych klientów.
Znalezienie Twojej firmy poprzez Mapy Google jest często pierwszym kontaktem, jaki klienci mają z Twoją marką. To nie tylko adres i godziny otwarcia – to szansa na zwrócenie uwagi, zaprezentowanie oferty, zbieranie pozytywnych recenzji, a także informowanie o aktualnych promocjach czy wydarzeniach.
Dodatkowo, posiadanie wizytówki w Mapach Google ma istotne znaczenie dla lokalnego pozycjonowania SEO. Google preferuje firmy, które są widoczne na swojej platformie, co wpływa na wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania.
Wreszcie, wizytówka w Mapach Google to nie tylko sposób na dotarcie do nowych klientów, ale również na utrzymanie relacji z obecnymi. Dzięki bieżącym aktualizacjom, Twoja firma jest zawsze widoczna i dostępna dla tych, którzy poszukują dokładnych informacji o lokalnych usługach czy produktach.
W skrócie, posiadanie wizytówki w Mapach Google to niezbędny krok dla każdej firmy, pragnącej zbudować trwałą, lokalną obecność online oraz być dostępną dla klientów w kluczowym momencie ich poszukiwań.
Jak dodać menedżera do wizytówki w Mapach Google?
Jeżeli zlecasz pozycjonowanie Twojej witryny i posiadasz już wcześniej założoną wizytówkę, to możesz być pewien, że agencja poprosi Cię o dodanie w roli menedżera. Dzięki temu pracownicy będą mogli wykonywać pozycjonowanie bez konieczności logowania się na Twoje (często prywatne) konto w Google.
Podążaj za instrukcjami, aby dowiedzieć się jak nadać komuś uprawnienia menedżera w wizytówce Google Moja Firma:
Krok 1: Zaloguj się na swoje konto w usłudze Google i kliknij w ikonę 9 kropek, która znajduje się w prawym górnym rogu. Następnie kliknij w Menedżer Profilu Firmy. Uwaga! Jeśli nie widzisz ikony Menedżer Profilu Firmy to prawdopodobnie Twoja wizytówka wcale nie znajduje się na tym konkretnym koncie Google.
Krok 2: Kliknij w ikonę 3 kropek, która znajduje się tuż obok Twojej wizytówki. Następnie kliknij w Ustawienia profilu firmy.
Krok 3: Gdy otworzy się nowe okno Ustawień profilu firmy, kliknij w Użytkownicy i dostęp.
Krok 4: Następnie kliknij Dodaj.
Krok 5: Po kliknięciu Dodaj, od razu zobaczysz pole, w którym należy wpisać adres e-mail osoby, której chcesz nadać uprawnienia Menedżera. Wpisz adres.
Pamiętaj, aby upewnić się, że rola, która jest przypisywana nowemu użytkownikowi to Menedżer.
Gdy wszystko jest gotowe, kliknij Zaproś.
Jeżeli wszystkie kroki zostały wykonane poprawnie, nowy Menedżer zostanie wiadomość e-mail od Google. Wiadomość należy otworzyć o zaakceptować zaproszenie do objęcia funkcji Menedżera.
Gdy nowy Menedżer zaakceptuje zaproszenie, Ty również dostaniesz e-mail z informacją, że akceptacja przebiegła pomyślnie.